Konijn Herenmode Bussum, Noord-Holland

Contactgegevens

Telefoon:

035-6914845

E-mail:

:

Adresgegevens

Adres:

Nassaulaan 44

Postcode:

1404CR

Stad:

Bussum

Over dit bedrijf

Begin 2000 hebben wij, Wilco en Marije Saarberg-Konijn, de zaak overgenomen. Dit jaar bestaan wij dus alweer 50 jaar, met recht een unicum te noemen. Het assortiment heeft inmiddels een behoorlijke verandering ondergaan, evenals de zaak die in maart 2009 volledig vernieuwd is. Het assortiment is uitgebreid met: POLO RALPH LAUREN: een ewereldmerke JACOB COHeN: handtailored jeans uit Italie BREUER: een sportswearcollectie in hoogwaardige kwaliteiten, afgewerkt met kleine, bijzondere details LACOSTE: zomer en winter vindt u bij ons de Lacoste-poloes in aktuele kleuren DELSIENA: een prachtig hemdenmerk, ook uit Italie. Voorts vindt u bij ons ook de vertrouwde egezichtene zoals Paul&Shark, de (maat)hemden van Stenstrems en de broeken van Brax en Meijer. Aktueel zijn we met het modieuze hemdenmerk Bleu Industry en de jasjes Van Jackett&Sons.

Deze herenkledingen zijn misschien ook interessant

Alleman Mode Johan

Stationsweg 61,
Heiloo

Bekijk

Anthony Morato

Anegang 22,
Haarlem

Bekijk

Berry Shop

Van Woustraat 95,
Amsterdam

Bekijk

Blue Striker

Grote Noord 130,
Hoorn (nh)

Bekijk

Charrell & Do

Julianaweg 63,
Volendam

Bekijk

Categorie: Herenkleding

De verkoop van herenkleding/herenmode kent traditioneel grofweg twee seizoenen. Het voorjaar loopt van februari tot en met juli en het najaar van augustus tot en met januari.

Herenmode is een conjunctuurgevoelige branche. De verkoop van herenmode volgt doorgaans de ontwikkelingen van de economie, en dan met name die van het consumentenvertrouwen. Door de kredietcrisis en de daarop volgende recessie is het consumentenvertrouwen sinds de tweede helft van 2007 hard onderuit gegaan wat te zien was aan de kledingverkoop. De ergste piek (naar beneden) lijkt achter de rug, maar nog steeds heeft de kledingbranche het erg moeilijk.

Dit geldt met name voor fysieke winkels, omdat die niet alleen te lijden hebben van de recessie maar ook van internet dat als steeds belangrijker verkoopkanaal van mode is geworden. Steeds meer winkels richten zich naast hun fysieke winkels ook op verkoop (en marketing en klantenbinding) via internet om op die manier weerstand te kunnen bieden tegen de nieuwkomers op de markt die alleen via internet kleding aanbieden.

De brutomarge ligt bij herenmode op 45,4%, dat is een paar procentpunten hoger dan bij damesmode. Dit komt omdat damesmode over het algemeen wat modegevoeliger is waardoor er sneller afgeprijsd wordt om ruimte te maken voor nieuwe collecties.

Lees meer over Herenkleding