Alle reclamebureaus in Nederland

Aanbevolen reclamebureaus

Wordt geladen

Blader per regio

Drenthe

2 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Drenthe

Flevoland

4 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Flevoland

Friesland

12 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Friesland

Gelderland

34 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Gelderland

Groningen

4 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Groningen

Limburg

12 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Limburg

Noord-Brabant

Noord-Holland

Overijssel

20 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Overijssel

Utrecht

23 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Utrecht

Zeeland

3 reclamebureaus gevonden

Bekijk reclamebureaus in Zeeland

Zuid-Holland

Lees meer over reclamebureau

Reclamebureau

Een reclamebureau ontwikkelt reclame-uitingen of complete reclamecampagnes en/of concepten voor zijn opdrachtgever(s). Het doel daarbij is veelal het promoten/verkopen van een product, merk of organisatie. Dit proces loopt veelal via een vast stramien van:

  • Strategie;
  • Idee;
  • Actie;
  • Resultaat;
  • Evaluatie.

Een reclamebureau heeft veelal een groot team van (al dan niet in vaste dienst opererende) copywriters en artdirectors, strategen, traffic- en productiemanagers, fotografen, film- en videoproducenten, mediabuyers, drukkers, webontwikkelaars etc die gezamenlijk, onder leiding van de art-director, werken aan de reclamecampagne van een klant.

Reclamebureaus en soorten vergoedingen

Een offerte, dan wel factuur, van een reclamebureau bestaat veelal uit verschillende onderdelen (al dan niet verwerkt tot 1 prijs):

  • Accounthandling (uurtarieven voor reizen en besprekingen);
  • Art Direction (kosten voor het creatieve ontwerp);

  • Copywriting (schrijven en redigeren van teksten);

  • Bureauhandling: dit zijn de kosten voor organisatie- en coördinatiewerk van de trafficmanager;

  • Beeldmanipulatie;

  • Lithografie;

  • Drukwerk;
  • Bijkomende kosten (fotografie, drukproeven, scanwerk, koerierskosten etc.);

  • Het afkopen van rechten;
  • Kopje 'onvoorzien'.

Waaraan moet een reclamebureau voldoen

De keuze voor het bureau is juist als het antwoord op onderstaande vragen 'ja' is.

  • Is het bureau in uw regio gevestigd?
  • Begrijpt het bureau uw reclamedoel en wat u wilt bereiken?
  • Klikt het met de mensen van het bureau?

  • Heeft het bureau ervaring met vergelijkbare ondernemingen?

  • Spreekt de stijl, vormgeving en aanpak van het bureau u aan?

  • Staat het bureau goed aangeschreven en heeft het tevreden klanten?

  • Kan uw bedrijf het gevraagde budget van het betreffende bureau betalen?

Aanbevolen content over reclamebureau

Video's

Zoektocht naar een reclamebureau

Een promotiefilmpje van iemand die graag voor een reclamebureau wil werken.

Onmin met reclamebureaus

Wat moet u doen als een reclamebureau niet doet wat u vraagt?

Links

VEPEC

Website van de Vereniging voor Promotie en Communicatie.

Bezoek

DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association)

Website van de DDMA; branchevereniging voor adverteerders en dienstverleners.

Bezoek